Jelenleg az Ibiza az egyetlen „normális” modell a SEAT kínálatában, a Leon, az Altea, a Toledo és az Altea XL mind egy kaptafára készült. Ez úgy tűnik, a jövőben sem változik, miután ügyes paparazziknak sikerült tesztelés közben lencsevégre kapni az új Ibizát.
Az autó alapját az új Skoda Fabia padlólemeze adja, amelyre később a VW Polo és az Audi A1 is épül majd, ahogy azt a Volkswagen-csoportnál megszokhattuk. Az immár közel négyméteres kocsi formailag hasonlít a Toyota Aurisra, de annál sokkal lendületesebb vonalakkal. Bár új formában, de megtartották a jelenlegi modelleken alkalmazott, az első sárvédőktől hátrafelé süllyedő éltörést, a Dynamic Line-t, amely ezúttal a lámpákat érintve a hűtőmaszkig fut.
Utóbbi a nemrég bemutatott Tribu tanulmányon is látható volt. Ahogy a jelenlegi Ibiza, úgy a következő generáció is elérhető lesz három- és ötajtós karosszériával egyaránt.
Ami a motorokat illeti, ott is a VW egységeit alkalmazzák majd, 1,2-es, 1,4-es és 1,6-os benzinesek, valamint az 1,4-es dízel 80 és 100 lóerős változata kerül a hagyományos változatokba. Az FR-típusokban 150 lóerős TSI és 140 lovas dízel lesz, míg a Cupra modellek 180, illetve 170 lóerős benzines, illetve dízelblokkot kaphatnak.
Egyelőre a bemutatóról annyit hallani, hogy 2008-ban lesz, de hogy már az év elején Genfben, vagy csak ősszel a Párizsi Autószalonon, még kérdéses.