A legutóbbi, 2005-ös Tokiói Autószalon után a Nissan egy újabb Pivót mutat be, ezúttal a 2-es számút. Az aprócska tanulmányautó formájában – hogy finoman fogalmazzunk – még merészebb mint elődje. Ha azt szeretném, hogy pár évtized múlva nevetség tárgya legyek, azt írnám, hogy ilyen autók sosem kerülnek majd a forgalomba. Majd meglátjuk.

Ez a jövő?!
A robotsegéd beszélni is tud

A robotsegéd beszélni is tud

A robotsegéd beszélni is tud


A csúnyácska kék buborék-külső helyett foglalkozzunk is inkább a belbeccsel! A Pivo 2 konstrukciójából adódóan a valaha volt legmozgékonyabb autó: a test négy sarkán elhelyezkedő kerekek 90 fokban képesek elfordulni, a vezetőfülke pedig teljes körbefordulásra képes. Az autóval értelmét veszti a tolatás fogalma, sőt az irányok úgy általában.

A vezetésben, irányításban egy vicces kis robotszolga segít, japánul és angolul is képes beszélgetni – vonásai és alkata alapján R2-D2 távoli rokona lehet. A Pivo 2 elektromotorját lítium-ion akkumulátorok táplálják. Az új Pivo kisebb elődjénél, de ahogy az, a 2-es számot viselő változat is három személy számára biztosított helyet, bár csak egy valódinak látszó üléssel rendelkezik. De minek is utasok, ha beszélgthetünk a robottal?!

A szláv nyelveket beszélőknek a név kapcsán eszébe juthat a sör, de szólunk, hogy ez a Pivo nem az a pivo, itt a kerekek mozgékonyságára utaló tengelycsap jelentésű szóra játszanak rá a japánok.