Az áprilisban bevezetett kormányrendelet számos főutat fizetőssé tett, ahol a teherautók csak az autópálya-matrica megvásárlásával haladhatnak. A kormány abban bízott, hogy ettől a kamionforgalom az autópályákra terelődik majd.
De nem így történt, amin a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének társelnöke egyáltalán nem csodálkozik. Galambos István szerint ugyanis nincs elég autópálya, fuvarozni viszont mindenhova kell. Még a kisebb utakon is, amelyeket egyébként a mérések szerint akár 30 ezerszer is jobban megterhel egy kamion, mint egy hagyományos autó.
Szakemberek szerint csökkenthető lenne a falvakon keresztülmenő tranzitforgalom, ha a nemzetközi fuvarozók egy részét rákényszerítenék arra, hogy az úgynevezett gördülő országutakat használják, vagyis vonaton szállítsák a kamionokat. A kamionosok szerint viszont ez a módszer 20 százalékkal drágább, és jóval körülményesebb is. Magyarországon ugyanis csak két pályaudvar tudja fogadni a kamionokat, az egyik Kiskundorozsmán, a másik pedig Sopronban van.
Forrás: Független Hírügynökség