Tovább bővül a nagyteljesítményű M-es BMW-k sora, miután a bajor gyártó bemutatta az M3-as újabb változatát. A korábban leleplezett M3 Coupé után immár négyajtós karosszériával is megvásárolható a legendás modell.
Az előző generációs M3-as ugyan csak kupé és kabriókivitelben készült, a még régebbi E36-os sorozatban már volt M3 Limousine. Egészen pontosan 13 évvel ezelőtt jelent meg az autó.
Lényegében nincs itt másról szó, mint a kupéval megegyező vezetési élményt kínálnak egy jóval praktikusabb kasztniba csomagolva. A négyajtós modellben ugyanis akár öten is utazhatnak. Az autót egyedi lökhárítóiról, különleges motorháztetejéről lehet felismerni, de persze a 18 colos felnik sem éppen mindennapiak.
Ahogy a kupéban itt is 4,0 literes V8-as motort alkalmaznak. A sportos hangolású blokk maximális teljesítménye 420 lóerő, mialatt a maximális nyomatéka eléri a 400 newtonmétert. Egyelőre a limuzinnál is hatfokozatú manuális váltót és önzáró differenciálművet alkalmaznak a maximális dinamizmus eléréséhez. Később jöhet a duplakuplungos váltó.
Bár a teljesítményük megegyezik a kissé nagyobb tömeg (+25 kg) miatt a limuzin egy tizeddel rosszabb, de továbbra is kiemelkedő gyorsulással éri el a 100-as tempót. Csupán 4,9 másodperc telik el, míg eléri ezt a tempót. Az autó végsebessége hivatalosan itt is 250 km/óra.
A vezető személyre szabhatja a motor érzékenységét, a futómű, a menetstabilizáló és szervorásegítés mértékét. A BMW új gépe is képes visszanyerni a mozgási energiát. Motorféküzemben az akkumulátorok töltődnek, így kevésbé kell használni a generátort, ergo nem csökken annyira a motorteljesítmény