Tovább bővül a nagyteljesítményű M-es BMW-k sora, miután a bajor gyártó bemutatta az M3-as újabb változatát. A korábban leleplezett M3 Coupé után immár négyajtós karosszériával is megvásárolható a legendás modell.

Az előző generációs M3-as ugyan csak kupé és kabriókivitelben készült, a még régebbi E36-os sorozatban már volt M3 Limousine. Egészen pontosan 13 évvel ezelőtt jelent meg az autó.

Parktikus
M3 limuzin 17 évvel ezelött

M3 limuzin 17 évvel ezelött

M3 limuzin 17 évvel ezelőtt


Lényegében nincs itt másról szó, mint a kupéval megegyező vezetési élményt kínálnak egy jóval praktikusabb kasztniba csomagolva. A négyajtós modellben ugyanis akár öten is utazhatnak. Az autót egyedi lökhárítóiról, különleges motorháztetejéről lehet felismerni, de persze a 18 colos felnik sem éppen mindennapiak.

Ahogy a kupéban itt is 4,0 literes V8-as motort alkalmaznak. A sportos hangolású blokk maximális teljesítménye 420 lóerő, mialatt a maximális nyomatéka eléri a 400 newtonmétert. Egyelőre a limuzinnál is hatfokozatú manuális váltót és önzáró differenciálművet alkalmaznak a maximális dinamizmus eléréséhez. Később jöhet a duplakuplungos váltó.

Önzáró differenciálmű ragasztja az útra

Önzáró differenciálmű ragasztja az útra

Önzáró differenciálmű ragasztja az útra


Bár a teljesítményük megegyezik a kissé nagyobb tömeg (+25 kg) miatt a limuzin egy tizeddel rosszabb, de továbbra is kiemelkedő gyorsulással éri el a 100-as tempót. Csupán 4,9 másodperc telik el, míg eléri ezt a tempót. Az autó végsebessége hivatalosan itt is 250 km/óra.

A vezető személyre szabhatja a motor érzékenységét, a futómű, a menetstabilizáló és szervorásegítés mértékét. A BMW új gépe is képes visszanyerni a mozgási energiát. Motorféküzemben az akkumulátorok töltődnek, így kevésbé kell használni a generátort, ergo nem csökken annyira a motorteljesítmény