Vége lehet a hajnalban az ablak alatt cserregő, füstölő kukásautók korának, ha valaha sorozatgyártásba kerül a Renault Hybrys fantázianevű járgánya. Az igen attraktívra sikeredett 6×2-es járgányt 320 lóerős DXi 7 motorral, Optidriver+ robotizált sebességváltóval, valamint nagyteljesítményű elektromos motorral szerelték fel.

Űrhajó kukásoknak
Űrhajó kukásoknak

Űrhajó kukásoknak

Űrhajó kukásoknak


A letisztult formatervű külsőt sehol nem törik meg elefántfülnyi visszapillantó tükrök, helyettük apró kamerák figyelik a jármű környezetét és a hátul dolgozó munkásokat.

Lassú tempónál, elinduláskor a kukásautót az elektromos motor mozgatja, de ha a belsőégésű motornak segítségre van szüksége, akkor is besegít a villanymotor. Cserébe lassításkor a mozgási energia egy részét alakítja elektromos árammá az autó, és műszak után, hálózatról is tölthetőek a beépített akkumulátorok.

A rendszer előnyei között az akár 35 százalékos üzemenyag-megtakarítást és az ezzel együtt járó kisebb károsanyag-kibocsátást említi a gyár, de az elektromos üzem alacsonyabb zajkibocsátása is fontos lehet a városban, jellemzően hajnalban közlekedő kukásautó esetében.

Képernyők

Képernyők

Képernyők


Különösen vérszomjas környezetvédő kerületekben pedig akár biodízellel is üzemeltethető. Tisztán elektromos üzemre is képes a zöld kukásautó, ilyenkor sajnos csupán néhány kilométert képes megtenni az akkumulátorai erejéből.