Bárhova is vetődjünk, ha megnézünk egy raliversenyt, az indulók között biztos találunk egy Mitsubishi Lancert. Magyarországon számtalan Evo 5-ös, Evo 6-os, 7-es, 8-as, 9-es modell küzd az idővel és egymással, az N csoportban. Sőt egy ideig egy csúcskategóriás Lancer WRC is indult itthon.

Bárhova is vetődjünk, ha megnézünk egy raliversenyt, az indulók között biztos találunk egy Mitsubishi Lancert. Magyarországon számtalan Evo 5-ös, Evo 6-os, 7-es, 8-as, 9-es modell küzd az idővel és egymással, az N csoportban. Sőt egy ideig egy csúcskategóriás Lancer WRC is indult itthon.

Miután a Mitsubishi bemutatta az új Lancer legújabb Evolution-változatát, az X-est, nem volt kérdéses, ebből is lesz versenyautó. Bár a rali-világbajnokságból 2005-ben kivonult a gyár, az autót az október végén Japánban megrendezésre kerülő vb-futamon bevetik. Az autó nem fog versenyezni, hanem előfutó lesz.

Versenyautó a Mitsubishitől 1
Versenyautó a Mitsubishitől 15


Az ilyen 00, illetve 0 rajtszámmal jelölt autók a verseny indulása előtt 30, illetve 15 perccel hajtanak végig a pályákon, hogy ellenőrizzék, minden rendben van-e a pályán, de versenyen kívül így is teljesítve a teljes távot.

A Mitsubishi így szeretné letesztelni a most elkészült versenyautó alkatrészeit, a futómű, a váltó, a hajtás, a fék új elemeit, valamint a biztonsági megoldásokat. A kocsiba a szériaautóban is alkalmazott közel 300 lóerős, 2,0 literes turbómotor került.