Miután megszűnt a DaimlerChrysler, és a Mercedes „egyedül” maradt, új partnert kell keresnie a jövőbeni kisautóinak fejlesztéséhez. A Mercedes-Benz-modellek alapvetően hátsókerék-hajtásúak, de az A- és B-osztály elöl hajt, ez pedig teljesen más típusú padlólemezt kíván. Ennek fejlesztési költségeit jobb megosztani más cégekkel.

Korábban már lehetett hallani arról, hogy a hasonló problémával küzdő BMW-vel fognának össze a stuttgartiak, akik így a MINI padlólemezét alkalmazhatnák. A bajorok azonban állítólag visszautasították az ajánlatot.
 
Most úgy hírlik, a Fiat lehet a partner a dologban. Egyelőre hivatalosan nem erősítették meg a dolgot, de a kiszivárgott információk szerint előrehaladott tárgyalást folytat a két vállalat, de még a BMW-s egyezség is összejöhet. A Fiattól nem áll távol a kooperáció, hiszen van közös modellje a Peugeot-Citroën párossal, a Suzukival (SX4-Sedici), és hamarosan a Fiat 500-zal együtt készülő Ford Ka is piacra kerül.

A Fiat komoly tapasztalattal rendelkezik az elsőkerék-hajtás terén, hiszen a legtöbb autójuk ilyen jellegű. Állítólag a Mercedes cserébe a 2009-ben érkező új E-osztály padlólemezét adná át az olaszoknak, akik arra építenék fel az Alfa Romeo 159 utódját.
 
Jelenleg is van már szerződése egymással a két cégnek, hiszen júniusban a Fiat motorgyártó részlege beszállítója lett a Mitsubishi Fuso Trucknak, amelynek 85 százalékos tulajdonosa a Daimler Trucks, ez pedig ugyanúgy a Daimler AG-hez tartozik, akár a Mercedes.