Miután a Volvo minden modellje elérhető már bioetanollal (E85) és benzinnel egyaránt működő Flexifuel motorral, a cég a versenypályán is sikerre tör egy „zöld” autóval.
A svéd gyártó ezúttal egy C30-ast vett kezelésbe, és faragott belőle a hagyományosnál környezetkímélőbb versenyautót. Nem véletlen a fogalmazás, mert már idén is indult a svéd túraautóversenyeken egy bioetanolos Volvo. A Robert Dahlgren által kormányzott S60-as már az első versenyén győzni tudott.
Természetesen egyedi spoilereket, speciális versenyfutóművet, felniket és gumikat kapott a versenyre szabott C30, és a bukócső sem hiányzik, de a lényeg itt a motoron van. A motor az FIA szabályainak megfelelően 2,0 literes, s bár turbó nem tartozik hozzá. így is több mint 280 lóerős. És ami a lényeg, bioetanollal üzemel, ami jóval kevesebb szén-dioxodot bocsát ki, mintha benzinnel hajtanák.
Hatfokozatú szekvenciális versenyváltó és önzáró differenciálmű garantálja, hogy az elsőkerék-hajtású autó felvegye a versenyt ellenfeleivel. Figyelembe véve, hogy az autót teljesen lecsupaszították – csupán 1134 kilogramm a vezetővel együtt -, minden bizonnyal izgalmas dolgokra képes.