Los Angeles és környéke ad otthont a világ legtöbb autódizájn-stúdiójának. A hetvenes évek eleje óta az összes komolyabb autógyártó nyitott már tervezőirodát a dél-kaliforniai régióban. A Toyotától a Hyundaion és a Volvón keresztül a Mercedesig és a BMW-ig 15 gyártónak van irodája.
Ezt kihasználva a Los Angeles-i Autószalon keretében egy tervezői versenyt hirdettek, amelyen az ötven év múlva használt autóinkról való elképzelésekkel lehetett nevezni.
A rajzok nagyjából olyanok, mintha a Galaktika címlapjáról vágták volna ki őket, vagy épp mintha az autótervezők kirámolták volna a Boros-Szikszai-páros műtermét. A dizájnerek eléggé szabadjára engedték fantáziájukat, van itt minden Fritz Lang Volkswagenekkel – mi mással?! – telezsúfolt Metropolisától a plazmakerekeken suhanó Toyotáig, vagy épp az ajándékdobozzá összecsukódó GM-csodáig.
Talán a legautószerűbb a mercedesesek SilverFlow tanulmánya, amely szándékosan az 1930-as évek versenyautóit idézi. A tervezők úgy képzelik, hogy az autót nem csavarok vagy hegesztések tartják majd egyben, hanem mágneses erő. A vezetni akarunk, egy gombnyomásra összeáll alkatrészeiből a négykerekű, ha pedig parkolni akarunk, szétszereli önmagát, hogy elrakhassuk egy dobozba vagy táskába. Természetesen a jövő Mercije nem csak egy alakot vehet fel és nem feltétlenül lesz ezüst színű, ahogyan az is kézenfekvő, hogy önmaga javítása sem jelent majd gondot.
Reméljük, az autószerelő-világlobbi nem gáncsolja el a nagyszerű tervet!