Az M0-s autóút biztonságosabbá tételéért a következő félévben fix traffipaxokat is elhelyeznek, illetve a rendőrség és Közlekedési Hatóság is fokozza az ellenőrzéseket. Minderről Kákosy Csaba, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kabinetfőnöke és Szabadfi Árpád, rendőr dandártábornok, az országos rendőrfőkapitány helyettese abeszélt pénteken az M0-s mellett tartott sajtótájékoztatón.
Számtalan baleset történik az M0-s autóúton, ami nem véletlen, hiszen naponta 42-43 ezer jármű használja a viszonylag szűk 2×2 sávos utat. Leállósáv nincs, a kamionosok az előzni tilos szabályt, az autósok a sebességhatárokat nem tartják be. Ha baleset történik, akkor gyakorlatilag megbénul a közlekedés, ami már minden napossá vált. Az első kilenc hónapban 443 baleset történt, amelyek elsősorban anyagi kárt okoztak, de voltak súlyos sérüléssel járók illetve halálosak is.
A statisztikák szerint a balesetek 38 százaléka a nem megfelelő követési távolság, 36 százaléka pedig a szabálytalan sávváltás miatt következik be, viszont mindegyikben szerepet játszik a gyorshajtás. Épp ezért elsősorban a gyorshajtókra vadásznak majd, 4-5 hónap alatt öt új fix traffipaxot telepítenek az út mellé.
Miután változik a szabályozás, az objektív felelősség elve alapján szabálysértés esetén az autós mindenképpen büntetésre számíthat.
Míg az autósoknak elsősorban a sebesség ellenőrzésre kell számítaniuk, addig a teherautósoknál a tengelysúlyt és túlterhelést próbálják majd kiszűrni a felállított mobil mérőállomásokon. A rendőrség 2-3 naponta tart majd razziát az M0-son.
Hosszú távon azonban még biztosabb megoldást akar a kormány a balesetek megelőzése érdekében. 2010-re a déli tehát az M1-M5 autópályák közötti részen 2×3 plusz leállósávra szélesítik a kőrgyűrűt.