Alig párezer szerencsés van, aki vásárolhatott a Ford GT-ből, a Legendás GT 40 újkori reinkarnációjából. Képzeljük csak el milyen jó lehet, ha Top Gear elsőszámú embere, Jeremy Clarkson is olyat vett, nem Ferrarit vagy Lamborghinit.

Az amerikai autókra szakosodott Geiger Performance most kezelésbe vette a sportkocsit. Nem nyúltak a kasztnihoz, nem szereltek rá szárnyakat, az úgy tökéletes ahogy van. Sőt inkább levették a hátsó lökhárító ütközőjét, hogy még jobban látható legyen a mögötte rejtőző technika.

Itt ugyani az a lényeg! Az 5,4 literes V8-as gyárilag is kompresszorral lélegeztetik, de a Geiger a feltöltőt nagyobbra cserélte. Ennek illetve néhány kisebb átalakításnak köszönhetően a motor 650 helyett már 701 lóerős. A forgatónyomaték pedig egy teherautónak is becsületére válna, 837 newtonméter.

Nagyobb kompresszor, sportkipufogó, új elektronika
Hiányzik az ütköző

Hiányzik az ütköző

Hiányzik az ütköző


Ez pedig dinamikában, sebességben realizálódik, a GT ugyanis 340 km/órás sebességre képes. A motor bírna többet is, de a gumik nem, ezért korlátozták a végsebességet. Ami viszont bármikor próbára tehető a gyorsulás, ami szintén brutális. 3,5 másodperc 100 km/óráig.

Nem kérdés, ha milliomos lennék, én szeretnék egy ilyet, csak egy kikötésem lenne, hogy a legendás Gulf Oil színekben kapjam.


Jeremy Clarkson és a Ford GT: