A Suzuki vezet
2007-ben januártól szeptember végéig összesen 130 477 új autó talált gazdára Magyarországon – derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adataiból. Ez pedig 7,7 százalékos visszaesést mutat 2006 első kilenc hónapjához képest. Ennek ellenére valamelyest örülhetnek a kereskedők, hiszen a nyár jól sikerült nekik, miután az első hat hónap kimutatásai 11,2 százalékos mínuszt jeleztek.

A január-szeptember közötti időszak alapján továbbra is a Suzuki fogy leginkább idehaza.   Összesen 24 803 autót adtak el, melynek legtöbbje Esztergomban készült és csak kis részük érkezett más gyárakból. A magyarországi értékesítések alapján az Opel a második 15 057 járművel, harmadik pedig a Ford 13 157 eladott gépkocsival.

Míg a mostani Swift bemutatása nyomán 2005 remek év volt a japán márkának, addig 2006-ban visszaesést könyvelhettek el. Idénre eddig 0,2 százalékos növekedést mutat a mérleg az előző év azonos időszakához viszonyítva. A márka piaci részesedése a tavalyi 17,5 százalékról 19 százalékra nőtt. Az Opel eladásai 6,8, a Ford mutatói 6,3 százalékkal csökkentek 2006-hoz képest.

Az arányokat nézve kiemelkedő növekedést ért el az Alfa Romeo: tavaly az első háromnegyed évben 156 autót, idén az első 9 hónapban 209 gépkocsit értékesítettek ebből a márkából.