Több mint 2,3 millió fogyott a Renault Laguna első két generációjából az 1994-es bemutató óta, a nemzetközi bemutatkozás után immár Magyarországon is kapható az új kocsi. Az új Lagunával komoly céljai vannak a Renault-nak, a termék- és szolgáltatásminőség terén a szegmens 3 legjobb autója közé akar jutni vele.

Idehaza hétféle motorral és számos felszereltségi szinttel kapható az autó, amely továbbra is ötajtós és kombi karosszériával készül. A belépőmodell a 100 lóerős 1,6-os, amellyel már 5 350 000 forintért megvásárolható az autó, de csak ferdehátúként. Aki kombit akar, annak jövő év elejéig várnia kell. A benzines kínálatban két 2,0 literes motor van: a szívó 140, a turbós 170 lovas. Utóbbi 7,4 millió forintba kerül. V6-os kivitel később lesz.  

Itthon a nagyra törő francia 1
Itthon a nagyra törő francia 41


Az európai tendenciáknak megfelelően dízelekből van több a listán, bár tulajdonképpen csak két motorról van szó, hiszen a 2,0 literes dCi 120, 150 és 175 lóerős változatban is készül. A legtakarékosabb az 1,9 dCi-t leváltó 110 lóerősre erősített 1,5-ös dízelmotor. Ezzel csupán 5,1 litert fogyaszt 100 kilométerenként a Laguna, így elvileg 1300 kilométert is megtehet egyetlen tankolással.

Ezt az autó ferdehátúként 5,8 millióért lehet megvenni, a kombi 200 ezerrel többe kerül majd. A 2000-es dízel már 6 550 000 forinttól hazavihető, de a 175 lovas csúcsváltozat 7,4 millióba kerül, sőt ha Initiale kivitelben kérik, 8,7 milliónál is többe kerül.

Minden motorhoz hatfokozatú váltó tartozik, a középső nagy dízelhez automata is kérhető (a turbós benzines csak

Itthon a nagyra törő francia 42


automatával van), ebben a konfigurációban a részecskeszűrő is a csomag része.

Már az alapfelszereltség is meggyőző, hiszen minden lényeges extrát megkap a vevő. A hat légzsák, a menetstabilizáló elektronika, a légkondicionáló, a központi zár, az elektromos ablakok és tükrök, a CD-s rádió is jár minden autóhoz. Persze a csúcsváltozatokban már bőrkárpit, tolatóradar és kanyarkövető xenon fényszóró is van.