Az Audi Hungaria 46 millió euró összegű beruházással megkezdte az új négyhengeres Common Rail motorok sorozatgyártását. Korábban a Volkswagen csoport motorjain a vállalatcsoport sajátfejlesztésű Pümpe Düse befecskendező elemeket alkalmazta. Ám az önálló technika fejlesztése nagyon sokba került, mialatt a legtöbb gyártó által alkalmazott közösnyomócsöves megoldás ára csökkent, ezért váltottak.  Az első ilyen motor a 3000-es V6-os volt, most ennek négyhengeres testvére is megszületett.

Győrben készülnek a motorok
Győrben készülnek a motorok

Győrben készülnek a motorok

Győrben készülnek a motorok


Az új dízelmotort többek között az új Audi A4-esbe építik be, de persze a Volkswagen, a Skoda és a Seat modelljeibe is bekerül majd. A Common Rail technológia előnyei között szerepel a jobban vezérelhető üzemanyag-befecskendezés, ami jobb égési folyamatot tesz lehetővé, ugyanakkor csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, valamint a zaj- és károsanyag-kibocsátást. Az új 2.0 literes TDI 170 lóerős.

„Az, hogy mi gyártjuk ezt a motort, különösen nagy jelentőséggel bír, ugyanis ezzel hosszútávon biztosítjuk a munkahelyeket ebben a szegmensben” – mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója.