Régóta tudni, hogy az Audi annak ellenére nem akar kisautó nélkül maradni, hogy az A2-es csúnyán bedőlt. A túlságosan különleges alumíniumkasztnis autó után most egy sportos, egyértelműen a MINI ellenfelének szánt modellel próbálkozik a német gyártó.

A hamarosan kezdődő Tokio Autoshow-n egy tanulmányautóval meg is mutatja az Audi, milyen is lesz a kocsi. A metroproject Quattro-markáns Audi-jegyeket kapott, ilyenek az elöl-hátul szűkülő lámpák és a hatalmas hűtőmaszk elöl. Ami egy kissé bohókássá teszi a kocsit, az a tetőív, ami erősen emlékeztet a Citroën C3 Pluriel hasonló elemére. Ez azonban kissé szelídülni fog a sorozatgyártásra, ahogy a 18 colos felnik is. 

Ez a kocsi kulcsa, ami amúgy egy telefon is
Szűkülő lámpák

Szűkülő lámpák

Szűkülő lámpák


Közel négyméteres hosszával 30 centit ver a MINI-re az Audi, ami azt jelenti, hogy itt hátul is el lehet majd férni, viszont mivel a tengelytávjuk hasonló, a vezetési élményben várhatóan a BMW márkája lesz a jobb. Az Audi csomagtartója 240 literes.

Különleges hajtásrendszert kap a kocsi, az 1,4-es TFSI blokk mellett egy elektromos motort is beszereltek. Előbbi 150, utóbbi 41 lóerőre képes, de a villanymotor esetében sokkal fontosabb a folyamatos 200 newtonméteres nyomaték, amivel jelentősen növeli az autó dinamizmusát.

A hátsó tengelyhez elhelyezett elektromotor lítiumion akkumulátorból nyeri az erejét, amivel képes akár 100 kilométert is megtenni anélkül, hogy benzint fogyasztana, s az egész csomag csupán 70 kilogramm. Az akksik akár 220 voltos csatlakozóból is tölthetőek, de a kocsik fékezéskor is visszanyeri az ott keletkező energiát.

Látványos megoldások

Látványos megoldások

Látványos megoldások


Mindennek köszönhetően mindössze 4,9 litert fogyaszt átlagosan, miközben a menetteljesítménye sem rossz. 7,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 201 km/óra a végsebessége. A metroproject-ben a Volkswagen csoport legújabb duplakuplungos váltója dolgozik.

Az A1 bevezetéséről nem sokat tudni, de úgy hírlik 2009-ben kerül a kereskedésekbe.