Hivatalos közleményben tudatta a Kia, hogy 2009-re sorozatgyártásba kerül a Kia cee’d „eco” változata, amelynek hírnökét tanulmányautóként már idén a Frankfurti Autószalonon bemutatták.
A koncepcióautóban alkalmazott összes megoldást átültetik a szériamodellbe, hogy a jó vezetési élmény mellett alacsony károsanyag-kibocsátást és fogyasztást érjenek el. Az eco cee’d-ben 1,6 literes dízelmotort alkalmaztak, amit a normál modellekhez képest kissé átalakítottak. A motor mellett a váltó is más, hiszen az ötfokozatú helyett az ecóba hosszabb áttételű, hatfokozatú váltó került, így 17 százalékos fogyasztáscsökkenést értek el. A kocsi mindössze 3,9 litert fogyaszt átlagosan 100 kilométer alatt.
Ami a szén-dioxid-kibocsátást illeti, az 8,4 százalékkal lett alacsonyabb, 104 gramm kilométerenként. Ezzel az eco cee’d már teljesíti a csak 2011 januárjában életbe lépő Euro 5-ös kibocsátási normát is.
Ahhoz hogy ezeket az értékeket elérjék, módosítottak az autó karosszériáján, így a nem éppen kiemelkedő 0,33-as alaktényező a remek 0,29-re csökkent. Emellett alacsonyabbra ültették a kasztnit, csökkentve a kocsi alatt áramló levegőt, valamint kis gördülési ellenállású gumik kerültek a felnikre, amiket úgy terveztek, hogy kisebb turbulenciát okozzanak a kocsi oldalán.
Végül, de nem utolsósorban a járművet ellátták a Kia ISG (Idle Stop&Go) rendszerével. Ez képes arra, hogy fékezéskor jelentkező energiával töltse az akkumulátort, így a generátor kevésbé terheli a motort. Ezenkívül piros lámpánál vagy dugóban automatikusan leállítja az erőforrást.
Durván egy év múlva, 2008 decemberében kezdik meg az autó gyártását Szlovákiában, majd 2009-ben kerül a kereskedésekbe a környezetbarát cee’d.