Az idei év első negyedévében a Toyota előnyre tett szert, de azóta remekül teljesít a GM is. Már a második negyedévben is több (2,405 millió) autót értékesített a GM a Toyotánál (2,367 millió), de akkor még a japánok összesítésben az élen maradtak.
Ám a harmadik negyedév ismét az amerikai konszernnek kedvezett, a kilenchavi eladási adatokból kitűnik, hogy a General Motors visszaszerezte első helyezését. Szeptemberig összesen 7,06 millió darab autót adtak el a GM márkái világszerte, míg a Toyotához tartozó cégek tízezerrel kevesebbet. A GM sikere nagyban köszönhető a Chevrolet márka és az Opel Corsa kiváló eladásainak.
Az Egyesült Államokban, amely a Toyota legnagyobb külföldi piaca és amely az üzemi nyereség mintegy 60 százalékát adja, a harmadik negyedévben folyamatosan visszaestek az értékesítések.
A szakértők az adatok ellenére úgy vélik, a zöldebb autók iránti növekvő kereslet a japán óriás malmára hajtja a vizet, így az év végére összességében az élre kerülhet, megelőzve az eddig 76 éve vezető General Motorst. Várhatóan az amerikai konszern 9,285 millió autót gyárt 2007-ben, míg a Toyota 9,42 millióval számol idén.