Egyesek éppen az ehhez hasonló esetek miatt perek sokaságára számítanak, miután jogilag aggályos lehet, hogy olyanokat büntetnek meg, akik nem követtek el szabálysértést.
A szabályozás életbelépése ellenére az első négy hónapban nem büntetnek még, ilyenkor az üzembentartó írásbeli figyelmeztetést kap, amiben arról tájékoztatják mekkora büntetést kellene fizetnie. 2008 májusától azonban már a büntetést hozza a posta. A törvény átalakítása nyomán a jövőben akár 300 ezer forintot is elérheti a büntetési tétel.
Jövőben nemcsak hagyományos traffipax-szal, de a matricaleolvasó-rendszert felhasználva is küzdenek majd a gyorshajtók ellen. Az elv egyszerű a kamerák közti távolság adott, a közöttük eltelt időt felhasználva számolják ki az átlagsebességet.
Amellett, hogy büntetnek majd a megengedett sebesség átlépéséért, a tilosban áthajtásért a vasúti átjárón vagy a jelzőlámpánál, a behajtási, várakozási és a kötelező haladási irányra vonatkozó szabályok megsértéséért, de a környezetkárosításért is.
Utóbbi miatt az útkezelőt feljogosítják, hogy fénykép- és videofelvételt készítsen a természetvédelmi területen quaddal közlekedőkről is. 2009-től a segédmotorok is rendszámot kapnak az ellenőrzés és felelősségre vonhatóság érdekében.
A héten is folytatja a változtatásokat a kormány módosítani szeretnék a rendőrségi törvényt, hogy az ittas vezetőktől elvehessék a jogosítványát és az autókulcsát a helyszínen.