2009-től forgalomba helyezést megelőző vizsgálatot vezetne be a segédmotorokra a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium. Ennek nyomán hatósági engedélyt és azonosítót kapna a jármű. Várhatóan csak 2010-re lenne teljesen megvalósítható a járművek rendszámosítása.

Mindez persze további bürokráciát jelent, ami nincs ingyen. Az eljárások hatósági díja mintegy 15-20 ezer forint. Jelenleg nem tudni mennyi robogót és hasonló járművet használnak idehaza, becslések szerint a számuk 300-600 ezerre tehető.

Számos hátránya van a nyilvántartás hiányának és a jelzésnélküliségnek. Nehezebb a segédmotorok és vezetőik közúti ellenőrzése, de a rendőrségi nyomozás is nehézkesebb, mind szabálysértéskor, mind ellopásukkor. A biztosítás megkötése és a kártérítések elbírálása is bonyolultabb e nélkül. A természetkárosító terepmotorosok ellen is könnyebben léphetnének fel, ha a rendszámot azonosítani lehet.

Forrás: Világgazdaság