Az Európai Parlament előtt lévő környezetvédelmi jelentés szerint 2012-re az Európában forgalomba helyezett új autóknak maximum 120 gramm/kilométer lehet a széndioxid-kibocsátása. Ezt nemhogy a sportkocsik, de az erősebb motorral szerelt középkategóriás modellek sem teljesítik jelenleg. Lehet, hogy enyhítenek az elvárásokon.

Míg a francia és olasz autógyártók jól állnak, addig német konkurenseiknek komoly fejtőrést okoz a probléma. Bár a Frankfurti Autószalonon számos kevésbé környezetszennyező modellt mutattak be a gyártók, a szabályok teljesítéséig még sok változtatásra lesz szükség.

Úgy hírlik, a jelentős befektetést igénylő fejlesztések miatt milliós elbocsátásokkal, gyárbezárásokkal fenyegető német lobbi megtette a hatását, ugyanis már nemcsak távolabbi bevezetésről, hanem valamivel enyhébb szabályokról hallani. Állítólag csak 2015-re és csak 125 g/km CO2 kibocsátást írna elő az EP.

Chris Davies, aki a jelentést készítette, és korábban a széndioxid-kibocsátás csökkentése érdekében a gyors autók betiltását javasolta, egyértelműen leszögezi: „minden jogszabálynak meg kell állapítania a gyártók által teljesítendő műszaki normákat”.

Davies parlamenti jelentését szeptember 9-én az EP környezetvédelmi szakbizottságának tagjai elfogadták, majd novemberben kerül a plenáris ülés elé. A témában jogalkotás még ebben az évben vagy a jövő év elején várható.