Korábban Porr-Viadom-Terrag-Asdag konzorcium nyerte el az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszának megépítését. A mintegy 35,5 kilométeres szakasz elkészítését 43,8 milliárd forintért vállalták és az év elején neki is láttak.
Csakhogy a konzorcium egyik tagja, a Viadom Zrt. fizetésképtelenné vált, s felszámolási eljárás indult a cég ellen, amely az említett pályaszakasz kétharmadát, 23,4 kilométernyi sztrádát épített volna meg. A pénzükre váró alvállalkozók félbehagyták az építkezést, levonultak a munkaterületről, így a munka leállt.
Időközben a Viadom feladatait átvette a Porr és a Terrag-Asdag, akik azon dolgoznak, hogy a leállás miatt lemaradást ledolgozzák. A hidak, valamint a műtárgyak építésében már nincs lemaradás, a földmunkákkal azonban nem állnak ilyen jól. Nemcsak a Viadom kiesése, de a tőzeges területeken a talaj a vártnál nagyobb süllyedése illetve a szeptemberi csapadékos időjárás is hátráltatta a beruházást.
Jelenleg egyáltalán nem biztos, hogy az eredetileg tervezett 2008 májusi időpontra elkészül a teljes szakasz, a Balatonkeresztúr és a Sávoly közötti 12,5 kilométeres pályarész viszont járható lesz.
A tervek szerint jövő nyárra készül el a horvát határon a most még hiányzó, alig egy kilométeres szakasz és a Mura-híd is, ami Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakasszal együtt teljessé tenné a fővárostól az Adriáig vezető autópályát.
Forrás: Népszabadság