Az év elején került a nyilvánosság elé az Európai Bizottság terve, amelyben törvénnyel kényszerítenék az autógyártókat környezetkímélőbb modellek gyártására. A terv szerint a jelenlegi – csak megegyezés szintű – 165 gramm/kilométer helyett 2012-re az Európában forgalomba helyezett új autóknak maximum 120 g/km lehet a szén-dioxid-kibocsátása. 130 grammig az autók átalakításával kellene eljutni, míg 10 gramm csökkenést várnak a gumik és az üzemanyagok átalakításából.
Szakértők szerint az ehhez szükséges, az iparágat érintő fejlesztési költségek összege elérheti a 11,7 milliárd eurót. Így az egy autóra jutó, ebből származó pluszköltségek 500-1500 euró között lehetnek. Ennek nyomán pedig várhatóan emelkedhetnek az autóárak, hiszen a gyártók várhatóan a vevőkre hárítják majd a költségeket.
Chris Davies parlamenti jelentését szeptember 9-én az EP környezetvédelmi szakbizottságának tagjai elfogadták, majd novemberben kerül a plenáris ülés elé. A témában jogalkotás még ebben az évben vagy a jövő év elején várható.