Ezek az autók pedig parkolni is szeretnének, ahogy a helyiek is. A budapesti lakosok autóinak 90 százaléka közterületen parkol, csak minden tizedik gépkocsi áll garázsban. Az ötödik kerületben például nyolcezer parkolóhely van, de az ingyenes parkolási engedélyek száma ennél jóval több. Ma ugyanis van olyan lakos, akinek a nevén hét-nyolc autó is van, s ezek szinte ingyen parkolhatnak a belvárosban.
Emiatt a főpolgármester-helyettes azt is elképzelhetőnek tartja, hogy a nyugati példát követve jutalmaznák azokat, akik a belvárosban laknak, de nem tartanak autót. Például utazási bérletet kapna az, akinek nincs autója.
A felmérések szerint a fővárosban közlekedő kocsik harmada éppen parkolót keres, ami jelentősen hozzájárul az állandó dugókhoz.
Ma azonban még az sem tudja P+R parkolóban hagyni autóját, aki hajlandó lenne tömegközlekedéssel folytatni utazását, miután csupán 3500 ilyen parkolóhely van. Összehasonlításképpen a hasonló lélekszámú Bécsben 25 ezer. Ezért a fővárosi önkormányzat most a tizenegy elővárosi vasút- és három HÉV-vonal mellett fekvő száz település önkormányzatával tárgyal újabb parkolók kiépítéséről és üzemeltetéséről.
Nincs elegendő parkolóház sem Budapesten, és a főváros a jövőben sem tud majd építeni. „Ezek a kerületek és a magántőke összefogásából jöhetnek létre” ? nyilatkozta Hagyó, aki elárulta, más lehetőségek is vannak a város forgalmának javítására.
„Szabályozni és korlátozni tudjuk a belvárosi áruszállítást. Sokszor ugyanis ezektől a teherautóktól nem lehet közlekedni és parkolni a belvárosi kerületekben.”