Nemcsak a vevők jártak azzal jól, hogy megvásárolhatták a mindössze 30 darabban gyártott Ferrari FXX-et. Az Enzóbol kialakított autók mozgó laboratóriumként működve a bennük rejlő szenzorokkal gyűjtötték Michael Schumacher és a tulajdonosok „tapasztalatait”. 2006-ban 16500, 2007-ben már 18500 kilométert tettek meg az autók versenypályákon.
Ennek nyomán nemcsak a gyár tett szert rengeteg információra, de magát az autót is továbbfejlesztették. Immár 1 perc 16 másodperc alatt, azaz két másodperccel gyorsabb képes körbejutni a Fiorano-pályán a sportkocsi. Mára elkészült az FXX Evoluzione, mellyel újabb két évvel meghosszabbították az autó életét, további adatokat szerezve az utcai autók gyártásához.
A 6,2 literes V12-es motor immár 860 lóerőt tud, miután 1000 fordulattal tovább pörgethető. Továbbcsiszolták a váltót, amely ezentúl 25 százalékkal gyorsabb, csupán 60 ms alatt kapcsol. A megszerzett adatok nyomán átalakították a futóművet, javítva a gumik élettartamán, de módosították a kocsi aerodinamikai elemeit, kiemelten a hátsó szárnyat és diffúzort, ezzel a tapadás nőtt.
Változtattak a kipörgésgátló hangolásán, illetve átdolgozott kompozit féktárcsák lassítják a kocsit. Mindez egyelőre nem jelenti azt, hogy új autók jelennének meg, a fejlesztések a meglévőkre biztos felkerülnek majd. Amelyekkel a következő két évben nyolc-nyolc versenypályán köröznek majd a tulajok, a Ferrari szerelők és mérnökök támogatása mellett. További információt adva arról milyen is legyen az ő vevőkörüknek készülő sportkocsi.
Michael Schumcahernek is van egy FXX-e, egész jól kezeli: