További autóeladás-növekedést szeretne elérni a Volvo. Ezért a sportos háromajtós után elképzelhető, hogy ötajtós változat is készülhet a jövőben a C30-asból. A modell elkészítése nem jelenthet gondot, miután a ferdehátú ugyanarra a P1 padlólemezre épül, akár az S40 és V50 modellek is.
Magnus Jonsson, a Volvo kutatás-fejlesztési részlegének alelnöke szerint ha megvalósulna formailag kevésbé lenne izgalmas, mint a háromajtós. Más Volvo-vezetők is elismerték, hogy tervben van egy ilyen autó, de a bemutatkozás időpontját még homály fedi.
A C30 hozza a vezetőség által kitűzött célokat, így valószínűleg semmi akadálya nem lesz az autó megvalósításának. 2007-ben szeptemberig valamivel több, mint 36 ezer C30-ast adtak el, ami több mint tíz százalékát teszi ki a kilenchónapos 341 ezer darabos értékesítésnek.
Először a konkurens Audi A3 is csak háromajtósként létezett, később lett belőle ötajtós, majd az új modellnél már Sportbacként önálló koncepcióval (+71 mm) bíró modellként jelent meg. Valami ilyesmire lehet számítani a Volvónál is.