Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogásza viszont elfogadhatatlannak tartja azt a kormányzati elképzelést, amely alapján egyszerre lehetne érvényesíteni az üzembentartói felelősséget és a járművezető személyes felelősségét. Azaz még akkor is megbüntetnék az üzembentartót, ha igazolja, hogy más vezette az autóját, és az is elismeri a felelősségét.
Kovács szerint az objektív felelősséget bevezető javaslatot a jelenlegi formájában nem fogadja majd el az Országgyűlés. Szerinte az lehetne a megoldás, hogy a jármű üzembentartójának kelljen felelősséget vállalnia abban az esetben, ha nem jelöli meg azt a személyt, aki súlyosan megszegte a közlekedési szabályokat. Viszont ha az üzembentartó elmondja, ki vezette az autót, az illető pedig elismeri, hogy vétett a szabályok ellen, akkor egyedül őt kell felelősségre vonni.
Hasonlóan túlzónak tartja az autóklub jogásza a büntetőpontrendszer módosítását is. Elismeri, hogy a jelenlegi rendszer nem jó, és szigorításra szorul, de szerinte nem az a jó megoldás, hogy kiterjesztik a pontrendszert például az irányjelző használatának elmulasztására is, amivel elterelik a figyelmet a ténylegesen veszélyt jelentő közlekedési szabályszegésekről.
Forrás: Inforádió