Két legyet egy csapásra, így is jellemezhetjük az Audi Cross Cabriolet quattro tanulmányautót. Abban ugyanis a Győrben hamarosan gyártásba kerülő A3 kabrió és az X3-as BMW ellenfelének szánt Q5-ös egyesül.
A kabrió terepjáró külsőleg az A3-as kabriót idézi, ám a ruha alatt az Audi új szabadidő-autójának technikája rejtőzik. A LED-soros díszítéssel ellátott lámpák a szériamodelleken is szerepelhetnek, ám a hatalmas hűtőmaszk és a 21 colos felnik az utcán biztosan kisebbek lesznek.
Ellenben a ma divatos nyitható fémtetővel, a Cross Cabriolet quattro vászontetőt kapott, amit mindössze 17 másodperc alatt csuk be, illetve nyit ki. Ahogy a jövőre piacra kerülő széria kabrió, úgy előhírnöke is négy utasnak nyújt helyet. A tanulmányautót nyakmelegítő rendszerrel is ellátták, amely hűvösebb időben is lehetővé teszi a kabriózást. Azt egyelőre nem tudni vajon a szériamodellekben is benne lesz-e az SLK Merciben már használt „hősál”.
Szemben a múlt hónapban leleplezett Metroproject quattróval, itt nem TSI, hanem az Audi legújabb fejlesztésű 3.0 literes dízelmotorja került a koncepció autóba. Az Audi A5-ösben általunk is kipróbált 240 lóerős blokk 7,3 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a terep kabriót. A négykerék-hajtású Cross Cabriolet quattro erőátvitelében fokozatmenetes automataváltó szerepel, amiben azért nyolc virtuális fokozatot kialakítottak.
Persze nem ez az egyetlen műszaki csemege a tanulmányban, hiszen a megállásról kerámia féktárcsák gondoskodnak, míg a változó útviszonyokhoz állítható magasságú légrugózás illetve módosítható keménységű lengéscsillapítással lőhető be a kocsi.
Belül az Audi átdolgozott multimédiás rendszere tűni fel. A méretes LCD-kijelzőn nemcsak a fűtés- és hifibeállítások követhetők nyomon, de Google Earth 3 dimenziós navigációs rendszerének képe is látható.