„A Vector A-WX8 nagyobb teljesítményt, nyomatékot, több különlegességet nyújt, sokkal kiválóbb, környezetkímélőbb, mint bármelyik más sportkocsi valaha” – ezt állítja sajtóközleményében a Vector Motors Corporation, amely feltámasztotta a 80-as évek egyik legizgalmasabb sportkocsiját.
Mi azért kicsit szkeptikusak vagyunk, mindenesetre a műszaki paraméterek szerint borzasztóan gyors lesz a Los Angeles-i Autókiállításon leleplezett járgány. Alaphelyzetben 600 lóerős a 7,0 literes V8-as, amit középen hosszában szerelnek be. Aki többre vágyik, annak van 700 lóerős változat is.
Sőt lehet még több is. Ha az kell, két kompresszorral látják el a csomagot, így pedig 750 lóerő keseríti meg a hátsó kerekek életét. Ám ha a töltőnyomást maximumra tekerjük, kb. 1200 lóerő szabadul el.
Teljesítménytől függően 3,0-3,3 másodperc szükséges, hogy elérje a 96 km/órás (60 mp/h) sebességet a kocsi, ha a vezető ügyesen kezeli a kuplung nélküli szekvenciális váltót. Ez is félelmetes adat, de más sportkocsik is képesek rá.
Viszont a végsebességben kiemelkedő, 260-270-et is megy. No nem km/órában, hanem mérföld/órában mérve. Lehet számolni: 418-434 km/óra!! Persze ezt közúton soha nem fogja elérni a Vector Avtech WX-8, ehhez spéci váltófokozat és a Bonnville sivatag kell.
Ahogy elődje, úgy az új Vector is rokonságban áll a vadászrepülőkkel. A WX-8 műszerfalára az F22 Raptor kapcsolói, visszajelző lámpái kerültek, az adatokat is a vadászgép kijelzője jeleníti meg, de nem hiányzik a head up display sem.
Mindössze évi pár darab készül majd a külsőleg eléggé sufni hatású sportkocsiból. A korábbi Chevy Camaro és a régi Vector jegyeit keverve jött létre a műanyag karosszéria, amely alatt a vadászgépéhez hasonló technikával készülő alumínium vázszerkezet lapul.