Ezúttal Sanghajban tartják a környezetkímélő autók seregszemléjét, a „Challenge Bibendumot”, ahol a Michelin is bemutatta járműveit. Még 2004-ben Hy-Light néven készítette el saját üzemanyagcellás, azaz hidrogén és oxigén elektrolíziséből származó árammal hajtott járművét a Michelin, melynek itt a második generációja.

Elődjéhez képest sikerült 100 kilogrammal csökkenteni a tömegét, így már csak 790 kilogramm, mialatt az erőforrás teljesítményén javítottak. Csupán 10 másodpercig tart a 100-as sprint a négyszemélyes kocsival. A Hy-Light végsebessége 145 km/óra, vélhetően, több is lehetne, ha megfelelő karosszériát kapna.

Korábban 400, most már 450 kilométeres távolságra képes a hidrogéntartályokban elhelyezett üzemanyag-mennyiséggel. A nagyobb hatótávolságot segíti, hogy a fékezéskor keletkező energiát az akkumulátorokba pumpálja a rendszer, és gyorsításkor felhasználja.

Minden egy helyen
Minden egy helyen

Minden egy helyen

Minden egy helyen


EV-Light néven egy tisztán elektromos autót is bemutat a Michelin. Itt az üzemanygcellát elhagyták, viszont az akkumulátorok konnektorból tölthetők. A maximum 140-es tempóra képes EV 400 kilométert tehet meg.

Az új akkumulátorok mellett mindkét autóban feltűnik egy másik innováció, az aktív kerék is. Ennek lényege, hogy a kerék belsejébe elektromos motorokat szerelnek, melyek a gyorsítás mellett a fék szerepét is betöltik. Ezenkívül a keréken belülre kerül a rugózás is. Ezzel rengeteg hely szabadul fel az autó karosszériájában, amit addig a motor és a váltó foglalt el.