Az idei év fejleménye az online biztosítási alkuszcégek, az online kalkulátorok használatának jelentős térnyerése, a cégek eddigi, körülbelül 30 százalékos részesedése 35-40 százalékra nő az idei kampányban. A forgalomnövekedésből az is kiszámítható, hogy az idén biztosítót váltók száma várhatóan 650 -700 ezer között alakul, ami 30-40 százalékos növekedést jelent a tavalyi félmilliós értékhez képest.
Az idei biztosítási kampány szereplői a korábbi éveknél is jobban hangsúlyozzák, hogy mekkora összeg spórolható meg a biztosítóváltással. De érdemes odafigyelni az olcsóságon kívül egyéb szempontokra is, mert aki nem kellően körültekintő, a jövő év végéig könnyen az ideinél is többet fizethet.
Létezik például olyan biztosítás, amely csak a jövőre is balesetmentesen közlekedőknek éri meg. A Genertelnél a károkozást követően az aktuális havidíj – az előzetesen figyelembe vett kármentességi kedvezmény visszavonása miatt – az első kifizetést követően jelentősen, 50-100 százalékkal megemelkedik, függetlenül a bónusz-malusz besorolástól.
Kevesen tudják azt is, hogy a biztosítótársaságokkal ellentétben a biztosítóegyesületek a biztosítás díján felül kötelező tagdíjat is szednek, igaz, ezek mértéke a biztosítás díjának csupán töredéke. Létezik olyan társaság is, amelynek kötelező biztosítását az ügyintézés minősége miatt a szervizek jelentős része nem fogadja el (tapasztalataink szerint ilyen a MÁV, a KÖBE és a TIR biztosítóegyesület). A gyenge színvonalú ügyintézés magára a szerződőre is visszaüthet, hiszen a vitás esetekben indított pereskedésbe a károkozó is bevonható, másrészt, ha az év elején nem rögzítik időben a biztosítást, az nem csupán károkozás esetén, de – a díjfizetés elmaradása miatt – egy egyszerű közúti ellenőrzés során is kellemetlen helyzetet teremhet.