Ám Wies szerint „az extrém alacsony gördülési ellenállás és megnövelt élettartam miatt 10 százalékkal csökkenhet a vízen való fékezési teljesítmény”, miután ezeknek a gumiknak kisebb a tapadásuk is. Példaként említette, hogy 100 km/óráról lassítva egy ilyen gumival nyolc méterrel nőhet a fékút (eredetileg 72m). Amikor a hagyományos gumival már megállt az autó, az említett esetben még 35 km/órával haladna.
Hamarosan dönt az Európai Unió a gépkocsikra vonatkozó új szabályokról, amelyek a jelenleginél sokkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást engednének csak meg. Az eredeti tervek szerint az előírás 2012-re 120 gramm/kilométerben maximálná az autók kibocsátását, melyben nemcsak az autógyártók, de kapcsolódó ipar számára is feladatokat adnak. 10 g/kilométeres csökkentést remélnek ugyanis a gumik és az üzemanyagok fejlesztésétől.
Az autógyártók érdeke olyan gumiszállítót választani, amely jelentősen megkönnyíti az előírások teljesítését. A Michelin már bemutatta saját eco gumiját, amely a jövő évtől szériában kerül a Peugeot 308-ra. A francia gyártó nem számolt be hasonló problémáról.
Wies szerint azonban egy sokkal olcsóbb és egyszerűbb módja is lehetne a CO2 kibocsátás csökkentésének. Kötelezővé kellene tenni a keréknyomás ellenőrző rendszereket, a helyes guminyomással sok eneregia, így üzemanyag takaírtahtó meg, így végsősoron csökkene a szén-dioxid kibocsátás.