A 2009-től startoló elektronikus útdíjrendszer pályázati dokumentációja szerint a 3,5 tonna feletti gépjárművekre tervezett díjköteles hálózat közel 6300 kilométeres – tudta meg a Világgazdaság. Ez sem a végleges szám, 2013-ra 7000 kilométer fölé is bővülhet a teljes fizetős hálózat.
Április óta a gyorsforgalmi utak mellett mintegy 470 kilométernyi főútra kell matricát vásárolniuk a teherautósoknak, 2009-től ez 5000 kilométernyi lenne, a teljes állami főúthálózat 70 százaléka.
Ez egyelőre ugyan csak a teherautókat érinti, de előbb-utóbb a személyautósok is fizetni fognak. Most annyi biztos, hogy két évig még nem. Egyes információk szerint tömegtől és mérettől függően 27, 33, 40 forintot fizethetnek kilométerenként a teherautósok. A személyautóknál kilométerenként 5,60-7,50 forintos díjat szednének.
Négy pályázó jutott az elektronikus útdíjfizetés tenderének második fordulójába, akiknek durván nyolc hónapjuk lesz, hogy kiépítsék a rendszert. Ha 2009. január 1-jéig nem valósul meg, akkor a késésért hetente 1,25 milliárdot kell fizetnie a győztesnek.