Nem vonhatja ki magát a törvények alól a Ferrari sem, ezért jelentős változtatások várhatók az autógyár modelljeit illetően. A jövő hónapban az Európai Parlament dönt az új károsanyag-kibocsátási tervezetről, mely szerint 2012 után csak azokat a modelleket engedné forgalmazni, amelyek szén-dioxid-kibocsátása nem haladja meg a 120 gramm/kilométert.
Épp ezért a Ferrari azt tervezi, hogy 2012-re modelljei 40 százalékkal kevesebb CO2-t engednek a levegőbe. Ennek érdekében csökkentenék a modellek tömegét, átalakítanák a motorokat és hibrid technológiát alkalmaznának. Teszik mindezt úgy, hogy az autók dinamikáját, teljesítményét nem változtatják meg, árulta el Amedeo Felisa, a Ferrari vezetője.
Persze a Ferrari nem fogja tudni elérni a fenn említett értéket, de a jelenlegi 400-ról, 280-300 gramm/kilométerre szeretnék leszorítani járműveik szén-dioxid-kibocsátását. A Ferrari jelenleg évente 6000 autót ad el, az ebből származó bevételeinek 17 százalékát fordítja kutatásra és fejlesztésre, de ennél nagyobb összeget mozgósítanak a jövőben.
Jelenleg is azon dolgoznak a mérnökök, hogy amit lehet, könnyebbé tegyenek az autón, és a motorokat is megfelelően áttervezzék. Ennek ékes példája az Enzo formájával megszületett FXX Millechili koncepcióautó, amely csupán 1 tonnát nyom.