Várhatóan a jövő év elején, a Genfi Autószalonon mutatják be az Opel Vectra legújabb, immár negyedik generációját. Az autó túl van a svédországi hideg, az Egyesült Államokbéli forró, és természetesen a nürburgringi sebesség teszteken is.

A Genreal Motors új Epsilon 2-es padlólemezére épülő járgány vonalait az idén tavasszal bemutatott GTC Concept-től örökli. Ám nemcsak ezt, de a kémfotók tanúsága szerint a műszerfalat is szinte egy az egyben emelik át.

Tágasabb utastér várható
A GTC belsejét örökli

A GTC belsejét örökli

A GTC belsejét örökli


Sőt, továbbmenve, az sem volt véletlen, hogy a GTC összkerék-hajtást kapott, hiszen a kiszivárgott információk alapján tudni lehet, hogy a Vectrában is lesz ilyen. Utoljára a 90-es évek elején volt Vectra 4×4. A sportos OPC változatban mindenképp ilyen hajtás szerepel majd, de az egyszerűbb modellek is elérhetőek lesznek vele.

Nem is árt az OPC-hez a jó tapadás, hiszen a külsőleg is megvadított sportgép vezetője 300 lóerőt terelget majd. Ehhez a jelenleg 280 lóerős 2,8-as V6-os turbómotort fejlesztik tovább, így az autó 5,5 másodperc alatt elérheti a 100-as tempót, és képes lehet 265 km/órával száguldani. Ám nemcsak benzinesből, dízelből is lesz OPC, amihez 2,9 literes V6-os CDTI ad 250 lóerős teljesítményt.

300 lóerő és összkerék-hajtás az OPC-ben

300 lóerő és összkerék-hajtás az OPC-ben

300 lóerő és összkerék-hajtás az OPC-ben


Aki kevesebbel is beéri, az sem jár rosszul, hiszen a világ egyik legjobb dízele is választható lesz: 2.0 literes blokk, 400 Nm nyomaték. Nem rossz. Háromféle karosszériával, négy- illetve ötajtós szedánként, és kombiként is gyártják majd. Aki kupéra vágyik, annak ott lesz az új Calibra.
 
Aktív futómű, kanyarfényszóró, kulcsnélküli indítás és számtalan, már ismert extra mellett a Vectra kínálatának része lesz az úgynevezett Traffic Assist System. Ez az adaptív tempomat nemcsak az autó előtt haladó forgalmat, de radar- és kamerarendszerével az utat is figyeli, veszély esetén pedig automatikusan lassít.