„A Defender SVX teljesen máshogy néz ki mint a spártai 1948-as Land Rover, de még mindig ugyanaz a praktikus jármű, ami elviszi az embert szinte bárhova” – mondta Phil Popham, a Land Rover igazgatója a cég 60 éves évfordulójára bemutatott új modellről. És tényleg, bár többször megújult, a Defender még mindig az egyik legjobb terepjáró, mellyel csak a Mercedes G-osztály vetekedhet.
Többféle változatban készül az SVX, melyek között szerepel majd a rövidebb, a 90-es zárt és vászontetős változata is. Utóbbiban masszív bukókeret védi az utasokat. Terepjárós mivoltát nem hazudtolja meg a hatvanéves széria sem, hiszen csőből hajlított fellépőt és igazi kartervédőt szereltek rá.
A kissé gagyi hatású szürke orr-részen új fényszórók világítanak, míg hátul az újhullámnak megfelelően LED-ek szerepelnek. Minden modell új típusú ötküllős könnyűfém felnit kap, a karosszériát pedig egyedi, az évfordulóra utaló matricázással díszítik.
Nem maradt érintetlen az utastér sem, ahol az elől ülőknek Recaro versenyülések jutnak, a nyitott változatban pedig hátul nincsenek is ülőhelyek. A mélynyomóval kiegészített profi hifi, illetve iPod-csatlakozó és navigációs rendszer teljesíti a 21. század kalandorainak elvárásait.
Az autót 2008 tavaszán kezdik értékesíteni, amikor a márka tényleg betölti 60. születésnapját.