Ezért a BKV fejlesztési tervei között szerepel, hogy kihasználja a Duna adta lehetőséget. Főleg azért, mert az idei idényben április 28-tól szeptember 2-ig a korábbinál is többen, 50 ezren váltottak jegyet a vállalat hajóira. Jelenleg a Boráros tér és a Rómaifürdő között hajózik menetrendszerű járat.
A fejlesztés első lépéseként a BKV kiterjesztené a szolgáltatást az agglomerációs övezetbe is, kezdésnek akár Szentendre és Budafok lehetne a két új végpont. Változtatnának a menetrenden, hogy ne csak a turisták használják, azaz csúcsidőben (reggel és délután) sűrűbben járnának a hajók. Ehhez a jelenlegi négy mellett újabb négy, egyenként százszemélyes korszerű vízi jármű kellene.
Ám a vízi közlekedésnek is feladják a leckét az autók. A Duna fővárosi szakaszán a rakpartok és azok forgalma elzárja a kikötőket a szárazföldi megállóktól, így jelenleg még körülményes közöttük az utasok közlekedése. Itt is fejlesztésre van szükség.
Szálka Miklós közlekedési szakértő, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának egykori tagja szerint Budapesten az lehetne a jó megoldás, ha nagy központi hajóállomást alakítanának ki mondjuk a Batthyány térnél – egy másikat pedig a Vágóhídnál -, ahol külön szinten kapcsolódhatna a dunai és a szárazföldi BKV-vonal. Szálka szerint ahhoz, hogy a megoldás gyors és valóban hatékony legyen, több agglomerációs települést érdemes bevonni a szolgáltatásba. A szakaszt azonban nem szabad sok kis kikötőre szabdalni.
Forrás: Népszabadság