A Ferrari 2012-re szeretné, hogy autói 40 százalékkal kevesebbet fogyasszanak, és ezt úgy érik majd el, hogy az autók dinamikáját nem változtatják meg, árulta el korábban Amedeo Felisa, a Ferrari egyik vezetője. Ezért valószínűleg könnyebb lesz a jövő szupersportkocsija, amely várhatóan V8-as motort kap, legalábbis ezt is kiolvashatjuk Roberto Fedeli, a Ferrari fejlesztőrészlege igazgatójának mondataiból.

„Választanunk kell, hogy miként javítunk az Enzo súly-lóerő arányán, nagyobb teljesítménnyel, vagy kisebb tömeggel. Ha egy 1000 kilogrammos autót akarunk az FXX-ével megegyező súly-lóerő aránnyal, akkor a maximális tömegcsökkentés a fontos. Az ilyen összeállítású autóhoz a nyolchengeres turbómotor a legmegfelelőbb. Van egy-másfél évünk a megoldásra, mielőtt elkezdjük gyártani az autót. Az FXX-ben tesztelünk pár ötletet, amit kitaláltunk” – mondta Fedeli.

Könnyű lehet a szuper-Ferrari 1
F40: V8-as turbóval

F40: V8-as turbóval

F40: V8-as turbóval


Jelenleg az utcán nem használható FXX jelenti a Ferrari autóinak csúcsát, amelyben az 1155 kilogrammos tömeghez a legújabb fejlesztések után már 860 lóerőt ad a V12-es motor. Így ha alapul vesszük Fedeli felvetését, akkor a következő csúcs-Ferrariban 750 lóerős motor lehet, ami még mindig több, mint az Enzo 660 lovas teljesítménye.

Korábban az első szuper-Ferrarit, a cég 40 éves évfordulójára elkészített F40-est is turbós V8-as gyorsította, tömege csupán 1100 kilogramm volt. Nem jelent majd visszalépést a V12-esről a V8-asra való váltás sem, hiszen a jelenlegi F1-es gépek V8-as motort használnak, és a következő tíz évben is ugyanígy tesznek majd.