Többször írtunk már róla és végre itt van, a legújabb Magyarországon készülő autó, az Audi A3 Cabriolet. Hamarosan beszámolunk a helyszínen látottakról is, most a gyári anyagból ismerkedünk az autóval.
Ami azonnal látszik a 4,238 méter hosszú autóról, hogy átmentették rá a hagyományos A3-as karakterét, amellett persze, hogy több merevítőt rejt és nagyobb mértékben alkalmaztak nagyszilárdságú acélt. Igazi újdonságot elöl a – nappali fényként üzemelő – LED-sorral díszített új fényszórók, illetve a szintén diódás hátsó lámpák jelentenek. Ezek vélhetően a jövőben a többi A3-son is feltűnnek majd. Kissé mások az első és hátsó lökhárítók is, de látványosak a hátsó ülések mögötti bukókeretek is.
Egyelőre az Audi nem állt be a sorba, így továbbra sem fém, hanem vászontető fedi rossz idő esetén az utasteret, amibe hátul fűthető üveg került. Kétféle változat létezik, egy fél és egy teljesen automata tető, utóbbi sokkal erőteljesebb hangszigetelést is kap és 30 km/óráig menetközben is nyitható. Csupán kilenc másodperc alatt lenyílik a tető, amely választható fekete, kék és piros színben is.
A csendességről csak annyit, hogy a spéci tetővel az A3 Cabriolet utastere140 km/óránál csupán egy decibellel hangosabb, mint a hagyományos A3-é. A vászontető előnyeként hátul nagyobb hely jut az utasoknak. A csomagtartó 260 literes, de tovább bővíthető a hátsó ülések lehajtásával, ilyenkor 674 literes a „raktér”.
Amellett, hogy az S Line csomag sportos kiegészítőivel és felnijeivel feldobható a külső, sok-sok extra szolgálja az utasok kényelmét. Lehet a kabrióban kanyarfényszóró, sportfutómű, sportülések, vezető-információs-rendszer, bőrülés, parkolóradar, sí és snowboard táska, Bose hifi, iPod és MP3 csatlakozó is.
Megörökölte az utasteret is a kabrió a zárt A3-astól. A kialakítása sportos, de ugyanakkor elegáns. Leginkább fekete, alumínium kiegészítőkkel. A sportosan kilakatott ülésekhez nemcsak elöl, de hátul is rendelhető ülésfűtés. A háromküllős sportkormány felárért multi funkciós is lehet, ha pedig S-Tronic automatával készül az autó, a váltófülek is helyet kapnak rajta.
Ezen kívül öt és hatfokozatú váltók választhatók, az egyelőre csak elsőkerék-hajtással készülő modellekhez. Négyféle négyhengeres motorral indul az A3 Cabriolet gyártása. Két benzines (TFSI) és két dízel (TDI) szerepel a kínálatban, mindegyik turbófeltöltős. Az autó értékesítése jövő év elején kezdődik majd.
Az Audi A3 kabrió karosszériája már fényezve érkezik vonaton Ingolstadtból Győrbe, ahol többek között a helyszínen gyártott motorokat is felhasználva összeszerelik, majd visszaszállítják az Audi központjába.
MŰSZAKI ADATOK:
Audi A3 Cabriolet | |
1.8 TFSI | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 160 Le / 250Nm |
Végsebesség: | 218 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 8,3 s |
Átlagfogyasztás: (l/100 km) | 7,3 l |
2.0 TFSI | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 200 Le / 280 Nm |
Végsebesség: | 231 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 7,3 s |
Átlagfogyasztás (l/100 km): | 7,6 l |
1.9 TDI | |
Teljesítmény / Nyomaték | 105 Le / 250 Nm |
Végsebesség: | 185 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 12,3 s |
Átlagfogyasztás: (l/100 km): | 5,1 l |
2.0 TDI | |
Teljesítmény / Nyomaték: | 140 Le / 320 Nm |
Végsebesség: | 204 km/óra |
Gyorsulás (0-100 km/h): | 9,9 s |
Átlagfogyasztás (l/100km): | 5,3 l |