Ha azt mondjuk, négykerék-hajtás, akkor a prémiumgyártók közül az Audi és a quattro jut elsőként eszünkbe, pedig a Mercedes-Benz is nagy múltra tekint vissza ez ügyben.
Az összkerékhajtású járművek története 1903-ban vette kezdetét a Mercedes-Benznél, amikor Paul Daimler, a cégalapító Gottlieb Daimler fia megalkotta az összkerékhajtású járművek konstrukciójának alapelveit, melynek nyomán egy évvel később egy összkerékhajtású katonai szállítójárművet gyártottak.
Igazán emlékezetes az 1908-ra, a mai Namíbia területére, a Német Birodalmi Gyarmatügyi Hivatal számára leszállított „Dernburg-wagen”, amely nevét a hivatal titkára, Nernhard Dernburg után kapta. A 3,6 tonnás kocsi hatüléses kialakítást kapott. A jármű állandó összkerékhajtással, továbbá a jobb fordulóképesség érdekében összkerékkormányzással rendelkezett. A gyarmati idők elmúltával az egyedi jármű sajnos nyomtalanul eltűnt.
A Mercedes számára az 1948-ban bemutatott Unimog és az 1979 óta létező G-osztály hozta meg a hírnevet a négykerék-hajtásúak között. Majd 1987-ben a személyautók között is megjelent az összkerékhajtás, a 4Matic, ahogy a Mercedes hívja. Az első személyautó az E-osztály volt, amely a hátsó tengely mellett az elsőkhöz is juttatott a nyomatékból.
A Mercedes-Benz permanens összkerékhajtású személygépkocsi- és terepjáró-eladásai 1979 óta meghaladják az 1,3 milliós összdarabszámot. Jelenleg már 49-féle modellt kínál ilyen hajtással a stuttgarti gyártó, dízel- és benzinmotorral egyaránt. A legújabbak az új C-osztályból kerültek ki, melyek már hazánkban is kaphatóak.