Miután Japánban már átesett a ráncfelvarráson, Európában is bemutatkozik az új Mazda5. Ennek keretén belül új első és hátsó lökhárítókat, valamint lámpákat kapott a 2008-as modell, de lecserélték a hűtőmaszkot is. Érdekesség, hogy míg a japán modellben a tükörházba kerültek az oldalsó irányjelzők, Európában nem változtattak. Hét új szín és több könnyűfém felni közül is válogathatnak a vevők.

Továbbra is három üléssorral készül a Mazda5, ami így maximum 7 utast szállíthat. Az utastérbe – amelyet az új modellévre sokkal csendesebbé tettek – ezentúl akár elektromos mozgatású tolóajtókon is bejuthatunk. A nyitás nemcsak a kilinccsel, de a távirányítóról is történhet, és csupán öt másodpercig tart.

Megmaradt a karaktere
A kijelző a lényeg

A kijelző a lényeg

A kijelző a lényeg


Belül leginkább a műszaki tartalom felfrissítése látszik. A navigációs rendszerhez tartozó 7 colos érintőképernyő a középkonzol közepére került, így könnyebb használni, ugyanitt láthatja a vezető a tolatókamera képét is. További újítás a csatlakozó az MP3-as lejátszókhoz, illetve a bluetoothkapcsolat a mobiltelefonokhoz.  

2008-ra megújult a 2,0 literes benzinmotor, amely a jövőben élénkebben reagál a gázadásra, és alacsonyabb fordulaton éri el a maximális nyomatékát. Szériában hatfokozatú manuális váltó jár hozzá, de extraként

Elektromos ajtó oldalt

Elektromos ajtó oldalt

Elektromos ajtó oldalt


egy új fejlesztésű ötsebességes automata is rendelhető a Mazda5-höz.

Emellett az 1,8-as benzines és kétliteres dízelmotort átdolgozták kissé, hogy alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást érjenek el. A jobb vezetési tulajdonságokért új lengéscsillapítók és átalakított fékrendszer került az egyterűbe.

Az új modellt Olaszországban a Bologna Motor Show-n mutatják be 2007. december 7-én, az értékesítés pedig jövő év elején beindul.