Dr. Újhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési minisztérium államtitkára 2007 elején úgy nyilatkozott: nem az a kérdés, hogy lesz-e Budapesten Dakar-rajt, hanem az, hogy mikor. Később már úgy vélekedett 2009 vagy 2010-lesz az időpont.

Még 2006 szeptemberben írt alá szándéknyilatkozatot Demszky Gábor főpolgármester az önkormányzat nevében és Szalay Balázs autóversenyző a Dakar-ralit szervező cég, az A.S.O. kelet-európai képviselőjeként arról, hogy Budapest harcba száll a verseny startjának jogért.

Épp ezért nagy reményekkel mentünk Szalay Balázs csapatának mai sajtó tájékozatójára. Ám hivatalos megerősítést továbbra sincs a Budapest Dakarral kapcsolatban.

A konkrét magyarországi rajtot firtató kérdésre Szalay annyit mondott: „A budapesti rali nagyon jól áll, egyelőre nem kommunikálható, de a tárgyalások nagyon előrehaladottak. A szerződés azonban egyelőre nincs aláírva.”

Nem álom a Budapest-Dakar
A szervezők szerint előny, hogy Magyarországon akár 200 kilométeres szakaszt is lehet rendezni

A szervezők szerint előny, hogy Magyarországon akár 200 kilométeres szakaszt is lehet rendezni

A szervezők szerint előny, hogy Magyarországon akár 200 kilométeres szakaszt is lehet rendezni


A rajt megszerzése elsősorban turisztikai szempontból nagy jelentőségű, hiszen több száz újságíró tudósít róla és világszerte 5 millió ember nézi a közvetítéseket. De nem is olcsó. A jogdíjak, illetve a rendezés két-két millió euróba (500-500 millió forint) kerül, ebből kétmilliót az állam állna, a többit Budapest, illetve szponzorok fizetnék ki. Magyar részről nincs is akadálya a dolognak, a Pénzügyminisztérium engedélyezte, hogy aláírják az állami garanciavállalásról szóló szerződést,

Ha sikerül megszerezni az indulás jogát, akkor egy versenyszakaszt is rendeznének nálunk, amit szinte biztosan a veszprémi lőtéren ejtenének meg.