Milliókat bukhatunk a kötelezőváltással 1
Ahogy pár napja mi is, úgy most a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) is arra figyelmeztet közleményében, hogy nem elég lemondani a régi biztosítást, újat is kell kötni. Ügyelni kell arra, hogy a megkötött szerződés azonnal hatályba is lépjen. Ellenkező esetben, az első díj befizetéséig, az autós biztosítatlan marad, és az okozott károkat a Mabisz visszaköveteli.

„Egy magyar fuvarozási vállalkozó tehergépjárműve Angliában egy motorkerékpárost gázolt el, a fiatalember egyik lábát amputálni kellett. A kár összege – előre láthatólag – 650 millió forint. Ilyen esetekre való a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, de a fuvarozó biztosítója – a Közlekedési Biztosító Egyesület (KÖBE) – szerint a vállalkozó kgfb-je a balesetkor nem volt érvényben. Bár az üzembentartó – még az indulás előtt – megkötötte a biztosítást a KÖBE-vel, de annak első díját a baleset időpontjáig még nem fizette be” – áll intelemként a Mabisz közleményében.

Ilyen esetekben a kárt a Mabisz megtéríti az általa kezelt kártalanítási számláról, amelyet a biztosítók töltenek fel, de annak összegét visszaköveteli a biztosítatlan üzembentartótól. A KÖBE olyan gyakorlatot folytat – mondotta Trunkó Barnabás, a Mabisz főtitkára -, hogy a megkötött kgfb-szerződései csak az első díj befizetése után lépnek hatályba. Ez jó néhány napot mindenképpen igénybe vesz, de az autósok közül kevesen tudják, hogy ezen idő alatt biztosítási védelem nélkül állnak, és az esetleg okozott kárt maguknak kell viselniük.

A legtöbb biztosító ezt a problémát a díjhalasztás intézményével oldja meg, ami azt jelenti, hogy a biztosító kockázatviselése a szerződéskötéskor azonnal elkezdődik. A Mabisz a kgfb-piac minden résztvevőjének az így kialakított szerződéskötési gyakorlatot ajánlja, az ügyfelek védelme érdekében.