A Volkswagen Polo nagyobb és jobb lesz, mint valaha. Legalábbis ha hihetünk a rendelkezésre álló információknak. Bár másként nem is igen képzelhető el, hogy versenyképes lenne az új VW Polo. A Volkswagen új kisautója a Skoda Fabia padlólemezére épül majd, a hossza közelít majd a négy méterhez.
Ezzel követi a konkurenciát, úgymint a Renault Cliót, az Opel Corsát, a Fiat Grande Puntót, amelyek szintén nagyra nőttek az utóbbi időben. Ám nemcsak a hossza lesz nagyobb a Polónak, de magasságban is bővül majd.
A kissé buszos járműben vékonyabb üléseket alkalmaznak majd, így a nagy fejtér mellé minden korábbinál nagyobb lábtér jut majd a Polo utasainak. Ami az anyagminőséget illeti, állítólag nem lesz rosszabb az új Golfénál. Puha műanyagok, finom szövetek és esztétikusan kidolgozott részletek várhatóak.
Bár visszafogott formatervet kap a Polo, a Tiguan formáit követve a korábbinál sportosabb, fiatalosabb arcról szólnak a hírek. Elöl a két kerek lámpa helyett szögletes fényszóró várható, hátul maradnak a kerek formák.
Továbbfejlesztett futóművel és elektronikus szervokormánnyal támad a Polo, amelyben régi és új motorok egyaránt szerepelnek majd. Az ismert 1,2-es és 1,4-es benzinmotorok mellett bemutatkozik egy új 1,2-es turbós is 105 lóerővel. Míg az 1,4 TDI-ből környezetkímélőbb Bluemotion változat lesz, az alap dízel a jövőben 1,6-os lesz. Utóbbi 75, 90 és 105 lóerővel is készül.
Ezúttal is lesz sportos GTI-változat, amibe az ismert turbóval és kompresszorral támogatott 1,4-es blokk kerül. A 170 lóerős teljesítmény nem kiemelkedő, de versenyképes az Opel Corsa OPC és a Clio RS ellen. Jó hír a dízelfanoknak, hogy az ősszel bemutatott új 2,0 literes common-rail VW dízelt is kombinálják egy sportosabb változattal. Itt 140 lóerő és 320 newtonméter emeli az adrenalinszintet.
A legtöbb változatba hatfokozatú manuális váltó kerül, de egyes kivitelekhez a duplakuplungos DSG is elérhető. Ami lényeges, az összes motor teljesíti az Euro 5-ös emissziós normákat. Bár még messze van a 2009-es forgalmazás, már az árról is hallani. Állítólag közel lesz a jelenlegihez.
Forrás. Autoexpress