Megérkezett a Hyundai i-sorozatának újabb tagja, az i10. A koreai gyártó a kisautót elsősorban az első autójukat vásárló fiataloknak vagy második számú családi járgánynak szánja.

Az i10 külsejére a puritanizmus jellemző – autóipari bikkfanyelven „letisztult” -, az izgalomtól senki nem kap szívdobogást, ha rápillant, sőt valószínű, hogy pár perccel később már nem is emlékszik a látottakra. De ez ebben a kategóriában nem is akkora baj, a funkcionalitás fontosabb, mint a külső – persze ha szép is, az külön jó.

A miniautók szegmensében az i10-es tengelytávja a legnagyobbak közé tartozik, így belső tere kimondottan tágas. Négy utas biztosan kényelmesen elfér, de talán az ötödik sem nyomorodik meg ha beül. A nagybevásárlásnál jól jöhet az alapállapotban 225 literes csomagtartó, amely a 60:40 arányban lehajtható hátsó ülésekkel tovább növelhető. Az utastérben számos rekesz találtató, még az ülés alá is lehet pakolni.

A világot nem váltja meg, de jó is lehet
Nagy tengelytáv, tágas belső

Nagy tengelytáv, tágas belső

Nagy tengelytáv, tágas belső


A fehér sebességmérő szemnyugtató zöld háttérvilágítást kapott, a vezetés kényelmén pedig a rövid úton mozgó sebességváltó kar, és az alapfelszereltséghez járó szervókormány is javít.

Az új miniautóhoz 1,1 literes háromhengeres, 75 lóerős dízelmotor, egy szintén ugyanennyi lovas 1,2 literes négyhengeres benzines, és egy kisebb, 64 lóerős benzines erőforrás a választék. Az 1,1 literes motorral 4,3 literes átlagfogyasztást és 114 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást ígér a gyártó. Az 1,2 literes verzóhoz négyfokozatú automata váltó is kérhető.

A biztonság terén az alapfelszereltséghez tartozó első és oldalsó légzsákokat lehet említeni, de övfeszítő is jár az i10-eshez. A központi záras modelleknél az ütközés esetén automatikusan nyíló zárak növelik az utasok esélyeit.

Az i10 a mostani Atost váltja, így ára is annak szintjén, kicsivel 2 millió felett lehet majd.