Úgy tűnik, a BMW az Audi babérjaira hajt, máskülönben miért is hangsúlyozná annyira, hogy az új X6-os négykerék-hajtású. BMW X6 xDrive50i, ilyen és ehhez hasonló néven mutatkoznak be a Detroiti Autószalonon a Frankfurtban leleplezett X6-os tanulmány sorozatgyártású változatai.
Formailag nincs újdonság a koncepcióhoz képest, a BMW kupékarosszériás szabadidő-autót készített, amely közúton lesz igazán elemében. Erről a hajtás és a motorok egyaránt gondoskodnak. Az X6-os egyébként két centivel hosszabb, öt centivel szélesebb, viszont kilenc centivel alacsonyabb az X5-ösnél.
Utasterét tekintve tipikus BMW, sok eleme megegyezik az X5-ösével. Van viszont egy nagyobb különbség, az X6-ban csupán négy utasnak jut hely, míg amott akár heten is utazhatnak egyszerre. A csomagoknak viszont bőven jut hely, 570 liternyi.
A jövő januárban bemutatkozó járgányban az 50i jelzés már nem egy szívó motort rejt, hanem egy vadonatúj turbós V8-ast. A 4,4 literes blokkból a két turbóval 407 lóerő állítanak elő, mialatt szinte az elindulástól 4500-as fordulatszámig 600 newtonméter nyomaték vethető be. Nem is meglepő, hogy jól megy az X6. Ezzel a motorral 5,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség pedig elektronikusan korlátozva 250 km/óra.
Nincs is a kínálatban csak turbós motor. Kérhető még a 3,0 literes benzines (306 Le), illetve a 3,0 literes dízel (235 és 286 Le) több változatával a terepkupé. Mindegyik motorhoz hatfokozatú automata váltó társul, amit a vezető a váltókar mellett a kormány mögött fülekkel is kapcsolhat.
Ahogy a neve is elárulja, az X6 xDrive modellekben négykerék-hajtás szerepel, amit most először a BMW kiegészített egy Dynamic Performance Control elnevezésű rendszerrel. Míg az XDrive a két tengely közötti nyomatékelosztásról gondoskodik – alapesetben a hátsó tengely kapja a nyomaték 60 százalékát, a BMW-s vezetési élmény érdekében -, addig a DPC a hátsó kerekekre jutó nyomatékot szabályozza.
Ennek előnyeit elsősorban gyors kanyarvételkor érzi majd a vezető, ugyanis a rendszer a tapadásnak megfelelő nyomatékot jutatja a kerekekre, és nem megosztja a kerekek között. A vezérlő számítógép még az előtt beavatkozhat, mielőtt kipörögne a kerék.
Ezenkívül számtalan elektronikus rendszer, köztük a menetstabilizáló, a kanyarban működő fékerőelosztó segíti a vezetőt. Aki még többet szeretne kihozni az X6-osból, rendelhet aktív kormányzást, aktív futóművet is.