Végre elkészült a Corvette legerősebb változata, amelyet korábban még Blue Devilként emlegettek, de időközben ZR-1 lett belőle.

Ahogy arra számítani lehetett, a kocsi igazán impozáns mutatókkal bír. Bár motorja a Z06 7,0 literesénél kisebb, csupán 6200-as, de egy kompresszorral kiemelkedő teljesítményt hoztak ki belőle. Hogy mennyit is pontosan, azt még nem árulták el, csak azt, hogy a cél a 620 lóerő és 807 newtonméter nyomaték volt a fejlesztés során.

Igazi műremek
A Ferrari 599 GTB az ellenfél

A Ferrari 599 GTB az ellenfél

A Ferrari 599 GTB az ellenfél


Ennél kevesebb nemigen, több még lehet belőle 2008 márciusára, amikorra a végső finomítások befejeződnek. Azt azonban már elárulták, hogy alapjárat közelében, azaz 1000 fordulaton is már 434 newtonméter nyomaték vár bevetésre. Az „időzített bomba” 3000-es fordulatszám mellett már eléri a 300 lóerőt. Durva.
 
Az autó nem az átlagamerikainak készült, hiszen nem automata, hanem hatfokozatú kézi váltó szerepel benne. Ahhoz, hogy felvegye a versenyt a Ferrari csúcsmodelljével, az 599 GTB-vel, mágneses elven működő, intelligensen változó keménységű lengéscsillapítókat, és a szériaautón valaha használt legnagyobb karbon-kerámia féktárcsákat kap a szuper-Corvette.

Manuális váltóval kapható

Manuális váltóval kapható

Manuális váltóval kapható


Az ultrakönnyű szénszálas technológia nemcsak a fékeknél, de a karosszérián is feltűnik. A kompresszor okozta többlesúlyt ellensúlyozni akarták, ezért számos elemet karbonból készítettek el, míg a hátsó szélvédő a versenyautóknál megszokott polikarbonátból van. A jármű így sem pehelysúlyú, 1519 kilogramm. Persze a hatalmas teljesítménnyel így is 3,4 másodperces sprintidő és 330 km/óra körüli végsebesség várható.

Ezeknél is fontosabb adat, hogy az autó állítólag 100 ezer dollár körüli áron hazavihető lesz az Egyesült Államokban. 17,6 millió forintnyi összegért ilyen teljesítményt még odaát sem igen adnak.