A Toyota bejelentette, hogy kifejlesztettek egy szimulátort, amivel egy „átlagos sofőr vezetési tulajdonságait szeretnék vizsgálni, hogy felhasználhassák a fejlesztéseikhez”. Elsősorban új biztonsági megoldásoknál szeretnék alkalmazni a szerzett a tapasztalatokat, hogy csökkenthessék a balesetek számát.

Ez a bejelentés követi az autóipari fejlesztések új irányát, amelyben hangsúlyosan foglalkoznak a baleset megelőzésével ahelyett, hogy csak az autó biztonságos kialakítására törekednének.

Részegeket tesztel a Toyota 1
Részegeket tesztel a Toyota 17


A 7,1 méter széles kupola – amelyben egy Lexus IS-t helyeztek el – 360 fokos képernyőt rejt, képes minden irányba mozogni, miközben hanghatásokkal teszi élethűvé a vezetési élményt. Az egész kupola 36 métert képes elmozdulni előre és 20-at oldalirányba, ezen a területen mozogva, képes élethűen megvalósítani egy valódi autó mozgását. A rendszer 78 tonnát nyom.

Mint a Toyota elárulta, elsősorban arra használják majd a szimulátort, hogy megvizsgálják azokat a vezetési jellemzőket, amelyek a csökkent figyelem (álmosság, elalvás előtti pillanatok), veszélyes vezetés (hirtelen kormánymozdulatok), vagy csökkent képesség (betegség, ittasság, fáradtság) mellett jelentkeznek.

Nézze meg videón is: