Miután a Mercedes egy ideje ostromolja az amerikai piacot a Bluetec dízelmodellek kampányával, a BMW is bemutatja dízelmodelljeit a benzinautók által uralt piacon. Európában már a dízelek fogynak jobban, az eladott BMW-k 67 százaléka ilyen. Már korábban is hallottuk, hogy hosszú szünet után ismét lesz hivatalosan dízel BMW az USA-ban, most már azt is tudni, melyik lesz az.

Még ebben a hónapban, a Detroiti Autószalonon mutatkozik be a BMW 335d, illetve az X5 xDrive35d. Mindkettő kapható Európában is, ám odaát a motort kissé visszafogták, és többek között a katalizátorokat átalakították, hogy a NOx-kibocsátás megfeleljen a legszigorúbb kaliforniai előírásoknak (BIN5), és így mind az 50 államban megkezdődhet a forgalmazásuk.

Az X5-ös és a hármas kezdi a sort
Hat henger két turbóval

Hat henger két turbóval

Hat henger két turbóval


A BluePerformance elnevezésű, egy kisebb és egy nagyobb turbóval támogatott 3,0 literes dízelmotor az USA-ban 10 lóerővel gyengébb, azaz „csak” 265 lovas. Mialatt a forgatónyomatéka 580 newtonméter. A dinamikával így sem lesz gond, hiszen a hármas 6,2, az X5-ös 7,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára ebben az összeállításban.
 
Nemcsak saját modelljeikkel, hanem az üzemanyagok és a töltőállomások fejlesztésének ösztönzésével is foglalkozniuk kell a német gyártóknak. A dízelt sokfelé nem is lehet a normál kútoszlopoknál tankolni, csak a teherautóknak fenntartott részeken, ami sokakat elriaszt, a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokhoz pedig nemigen van megfelelően alacsony kéntartalmú üzemanyag.