A Magyarországról induló, elsősorban amatőröknek kitalált verseny útvonala Auszria, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia és Mali lesz. Autópálya, hegyi szerpentin, sivatagi betonút, homokos, tevefüves, tengerparti hullámos, kavicsos, salakos, havas, esős, nedves és száraz utak szerepelnek a palettán. A hivatalos versenyútvonal 8760 kilométer, motorral vagy terepjáróval ajánlott csak.
Bár Mauritánia is szerepel a programban, a szervezők szerint az ő mezőnyük biztonságban lesz, miután a terrorcselekmények és fenyegetések elsősorban francia állampolgárok ellen szólnak. A helyi információik szerint minden rendben van. A magyar külügyminisztérium nem adott ki hasonló intést, mint a francia.
„Megdöbbentett a hír és csak együttérzésünkről tudjuk biztosítani a magyar legénységeket” – mondta Szabó Gál András a magyar szervezésű futam szellemi atyja. „Eddig három külföldi dakaros csapat keresett meg, hogy indulni szeretnének a Bamakón” – tette hozzá a volt rádiós.
A Budapest-Bamako ralira a nevezés még októberben lezárult, ezért új csapatok már nem tudnak nevezni. A Dakar magyar legénységeinek a futam szervezői viszont hajlandók helyet szorítani.
Göncz Kinga külügyminiszter levélben köszöntötte a Budapest-Bamako indulóit: „Kezdeményezésük a nemzetközi civil együttműködés egyik szép példája” – írta Göncz Kinga Szabó Gál Andrásnak ma átadott levelében.