Májustól ugyanis az önkormányzatok és a közútkezelők is jogot kapnak a sebességmérésre a kezelésükben lévő utakon – tudta meg a Népszabadság. Ha a gyorshajtót az önkormányzat által megbízott cég füleli le, rosszabbul is jár, mert a sebességtúllépés mértéke szerint megállapított közigazgatási bírság mellett a sebességmérés költségeit is ki kell majd fizetni.
Valószínűleg már januárban megjelenik a kormányrendelet, amely szabályozza, hogy ki és milyen feltételekkel végezhet sebességmérést, akiknek szigorú jogi és műszaki feltételeket kell teljesíteniük. Például a gyorshajtás tényét GPS-szel egybeépített digitális fényképezőgépekkel kell rögzíteniük.
A privát „bemérőknek” olyan eszközöket kell használniuk, amilyen jelenleg a rendőrségnek sincs, azaz nemcsak a gyorshajtó autó rendszámát, típusát és sebességét kell rögzíteni, de hitelt érdemlően kell bizonyítani azt is, hogy hol és pontosan mikor végezték el a mérést. A rendőrség ezt a szolgálati fegyelemmel és a belső elszámoltathatósággal biztosítja.
Emellett a Népszabadság úgy értesült, a rendőrség már keresi a legalkalmasabb útszakaszt az átlagsebesség-mérésen alapuló sebességtúllépés-mérés hazai, kísérleti bevezetésére, ez valószínűleg az M7-esen lesz. Ennek nyomán 2009-re két ponton készített felvétel alapján számítanák ki az átlagsebességet, s ha az nagyobb a megengedettnél, a rendszer postázza is a területileg illetékes hatóságnak a közigazgatási bírság kiszabásához szükséges adatokat és bizonyítékokat; a be- és kilépéskor készült fotókat.
Forrás: Népszabadság